Voor marketeers auditen wij de organisatie

Marketeers hebben een veelzijdige en uitdagende functie. Klinkt goed, maar het biedt ook stress en onzekerheid in deze steeds dynamischer wordende marketingtijden. De moderne marketeer mag immers niet alleen drijven op enthousiasme, ideeën en creativiteit. Hij/zij dient ook een uitmuntende project manager en organisator te zijn. Zelforganisatie en teamorganisatie zijn meer dan ooit de drijvers van een modern marketingbeleid geworden. Wij definiëren - samen met jou - welke processen, tools, teamleden en externe partners het meest geschikt zijn om jouw marketingdoelstellingen te bereiken. 

Een externe blik schept nieuwe inzichten

Of je nu de enige marketeer in een bedrijf bent, lid van een marketingteam of CMO: het samenspel van je processen, tools, collega's en leveranciers bepaalt in grote mate het succes van jouw marketinginzet. Maar hoe optimaliseer je een organisatie als je er elke dag met je neus op zit? Een samenwerking met een externe marketeer - die een jarenlange ervaring in het optimaliseren van marketingafdelingen meebrengt - zorgt voor quick-wins en duurzame oplossingen. Op basis van een intensieve audit krijg je een gedetailleerd rapport of verbeterplan met tips en adviezen op vlak van je marketingprocessen, marketingtools, teamleden en externe marketingpartners. Resultaat gegarandeerd!

Onze audit bevat een analyse en verbeterplan voor:

  • processen waarmee de individuele marketeer(s) werkt/werken (hoe beheren ze projecten en taken?)
  • processen die de interne communicatie ondersteunen en versterken
  • processen voor intern overleg en marketingmeetings
  • processen voor managementrapportering
  • processen voor budgetopvolging
  • processen voor campagne-management
  • processen voor resultaatmeting en/of KPI-dashboards
  • processen voor het delen van operationele en strategische marketinginformatie
  • tools voor het efficiënt marketing(zelf)beheer
  • tools voor externe communicatie (bv. e-mail, social media, ...)
  • tools voor Data Asset Management (bv. beheer van data)
  • tools voor betere inzichten in klantendata (bv. CRM, Marketing Automation, ...)
  • ervaring, talent en ambities van de bestaande medewerkers
  • ervaring, talent en ambities van potentiële nieuwe medewerkers
  • balans in het huidige marketingteam
  • sterkte/zwakte analyse van de huidige externe marketingpartners (bv. reclamebureau, copywriter, digitaal bureau, ...)
  • meerwaarde van andere externe marketingpartners

Het resultaat is een helder en duidelijk adviesrapport dat inzoomt op alle organisatiemodules, een sterkte/zwakte analyse per module uitvoert én vervolgens op elk vlak concrete adviezen voor verbetering geeft.

Graag een vrijblijvend gesprek?

Laat het ons weten via onderstaand formulier. Wij contacteren je eerstdaags.

Velden met een * zijn verplicht in te vullen