Een marketingstrategie beschrijft de manier waarmee je van prospects klanten maakt en van bestaande klanten ambassadeurs maakt. Maar ook hoe je naambekendheid opbouwt, je positionering versterkt, respons uitlokt en leads genereert. Je marketingstrategie, uitgeschreven in een marketignplan, bundelt alle technieken waarmee je deze doelstellingen gaat behalen. Het marketingplan is dan ook een belangrijk strategisch document in je onderneming. Zonder plan- of strategie vaart een onderneming blind of leunt ze op versnipperde ad hoc marketingacties die nooit het gewenste resultaat opleveren.
Een doel zonder plan is slechts een wens.
Elke ondernemer of KMO heeft baat bij een marketingplan omdat het ondernemersideeën structureert in een stappenplan dat praktisch en bruikbaar is. Een doe-marketingplan dus. Dan pas is het marketingplan een draaiboek naar succes. Wij bouwen het marketingplan voor klanten aan de hand van volgende strategische elementen:
Op basis van de bovenstaande strategie wordt finaal een concrete actieplanning en marketingbudget bepaalt. Die eerste is belangrijk om prioriteiten te stellen én om ownership voor acties toe te wijzen. De tweede (het marketingbudget) bepalen betekent dat je marketingkosten binnen een vooraf bepaald kostenframe plaatst én ze afzet tegenover meetbare resultaten.
Zoek je een marketingdraaiboek of plan van aanpak waarmee ja meteen aan de slag kan? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Want wij zitten boordevol marketingkennis, KMO-praktijkervaring en adviezen voor snel resultaat.
Een marketingplan schrijven is een zware bevalling. Je wordt gedwongen om gedachten te ordenen en prioriteiten te stellen. Maar mét een bonus van formaat! Want je zult gegarandeerd nieuwe verbanden leggen, onontgonnen terreinen ontdekken en ...
Laat het ons weten via onderstaand formulier. Dan boeken we snel een afspraak.
Liever een telefoontje?
Bel Peter Desmyttere
op 09 279 18 82
of connecteer via LinkedIn