Marketingplan

Een marketingplan is de combinatie van een uitgeschreven businessmodel én een communicatieplan. Het eerste is een draaiboek voor de strategie en de tactieken waarmee u uw bedrijf in de markt zet, terwijl het tweede deel van het marketingplan bepaalt welke communicatiekanalen u inzet, op welk moment en in welke combinatie. Anders gesteld: het marketingplan brengt de strategie in kaart waarmee u uw doelstellingen gaat bereiken. Denk hierbij aan méér leads, meer omzet, meer winkelbezoek, een andere positionering of een rendabeler marketingbeleid.

Elke ondernemer of marketing manager moet zijn marketingideeën structureren in een plan dat praktisch en bruikbaar is. Een doe-marketingplan dus. Dan pas is uw marketingplan een draaiboek naar succes.

Doe beroep op een extern marketingadviseur voor het schrijven van uw marketingplan. U gebruikt dan de ervaring van een marketingexpert, terwijl u zelf het stuur in handen houdt.

Voordelen van een marketingplan

Een marketingplan schrijven is een zware bevalling. U wordt gedwongen om uw gedachten te ordenen en prioriteiten te stellen. Maar mét een bonus van formaat! Want u zult gegarandeerd nieuwe verbanden leggen, onontgonnen terreinen ontdekken en ...

  • u onderscheidt ‘nice to have’- van ‘need to have’-activiteiten.
  • u reserveert uw investeringen voor gecoördineerde acties en wapent zichzelf tegen al te impulsieve beslissingen.
  • u bepaalt de haalbaarheid van een project en overtuigt medevennoten of kredietverstrekkers.
  • u brengt uw medewerkers op één lijn met één toekomstvisie.
  • u ontdekt nieuwe mogelijkheden en markten.
  • u hebt het gedroomde instrument in handen om strategische leveranciers, zoals een copywriter of reclamebureau, te briefen.

Wilt u een vrijblijvend gesprek?

Laat het ons weten via onderstaand formulier. Wij contacteren u eerstdaags.

Velden met een * zijn verplicht in te vullen