Klanten

Onze klanten zijn ondernemers of marketingverantwoordelijken in Vlaamse kmo's. Herkent u zich in één van de onderstaande situaties? Dan staan wij voor u klaar.

  • U lanceert een nieuw bedrijf, project, product of dienst en wilt dit van bij het begin marktgericht aanpakken.
  • U bent een groeibedrijf dat haar marketingbeleid professioneler wil uitbouwen om meer te halen uit bestaande of nieuwe markten.
  • Uw businessmodel of bedrijf is aan een grondige herpositionering toe, en vereist een nieuwe marketingstrategie.

Klanten komen vooral bij ons aankloppen omdat ze méér leads, méér omzet, méér klanten en méér marge willen hebben. Maar ook omdat ze professioneler en consistenter willen communiceren, in plaats van een ad hoc marketingbeleid te voeren. Ze willen vaak ook risico uitsluiten (vooral voor start-ups) door bij het prille begin professioneel naar de markt te gaan. Soms worstelen klanten met hun imago en/of positionering, en zoeken ze een externe adviespartij met ervaring bij het herpositioneren van bedrijven. En heel vaak zoeken ze een extern klankbord en een objectieve partij die ‘onbesmet’ is en met het nodige helicopterzicht nieuwe inzichten en advies kan leveren.

Hieronder vindt u een overzicht van gerealiseerde projecten, de recentste eerst. Doorloop even de lijst om een idee van onze klantenportefeuille te krijgen, of zoek via de rechter navigatiekolom gericht volgens type bedrijf.

LijnCom (Deurle)

LijnCom is de reclameregie van De Lijn. Ze werft bij ondernemers, reclamebureaus, marketeers en overheidsinstellingen reclame om te adverteren op bus en tram. De algemeen directeur en de marketing manager wilden werk maken van een uitgeschreven marketingplan, in samenwerking met een extern adviesbureau. Na de strategische oefening gingen we via coaching aan de slag om het marketingbeleid bij LijnCom naar een hoger niveau te tillen.

SDS Design (Bilzen)

SDS Design is een vooraanstaand schildersbedrijf dat zich focust op residentiële schilderwerken in de provincie Limburg. Het bedrijf werkt voor eindklanten (particulieren) en in onderaanneming voor architecten. Ze wil de particuliere markt echter beter bereiken dankzij een uitgekiende marketingstrategie die gericht is op inkomende en kwalitatieve leads. Hiervoor schreven we een praktisch plan van aanpak dat focust op online marketing en een marketingminded verkoopsaanpak. 

Nannic (Heist-op-den-Berg)

Nannic is een Belgisch merk van schoonheidsproducten. Het merk wordt in meerdere landen verkocht door distributeurs en via schoonheidssalons en is in Zweden ondertussen het meest verkochte 'beauty brand'. Hoewel het bedrijf snel groeit beseft het management dat de marketingprocessen niet mogen verwaarloosd worden. De merkidentiteit in de verschillende landen staat immers onder druk vanwege de versnippering aan lokale initiatieven. Wij tekenden een plan uit voor de internationale branding van Nannic, samen met gedetailleerde processen en quick-wins op vlak van communicatie (met website, webshop en social media voorop).

Orakel (Retie)

De interne organisatie bij Orakel is op nauwelijks 2 jaar tijd gegroeid van een duobaan (sales & marketing director) naar een marketingafdeling met 3 mensen die de kantoren in meer dan 10 landen aanstuurt. Dat vraagt dus om een efficiënte interne organisatie, zeker in een bedrijf die via een ISO-normering haar interne processen op punt wil stellen. Dankzij onze aanpak en inzet van de marketingplanner Husky werd vlot de ISO-normering voor marketing gehaald. Taken, campagnes, budgetten, notities en resultaten zijn netjes gesyncroniseerd voor lopende projecten en steken in templates voor de lancering van nieuwe projecten of producten.

Aquilae (Reet)

Aquilae is een netwerk van 55 onafhankelijke verzekeringsmakelaars. Het netwerk was quasi ingeslapen op vlak van marketing en communicatie. Wij tekenden een nieuwe en vernieuwende marketingaanpak uit, die helemaal is gebouwd rond een innovatieve manier van doelgroepdenken. Hiermee zal het netwerk zich onderscheiden van andere spelers in de markt, die hoofdzakelijk producten en oplossingen denken. 

Uitgeverij Die Keure (Brugge)

De marketingafdeling van Die Keure wou haar interne processen optimaliseren. De vele boekenprojecten vereisen namelijk een strikte en professionele projectplanning en een optimale interne communicatie tussen de diverse marketeers. We analyseerden de bestaande processen, gaven tips voor verbeterpunten en tekenden een digitale structuur uit in onze marketingplanner Husky.

Rijmaran (Brugge)

Rijmaran is een speciaalzaak in caravans en motorhomes (mobilhomes). Het bedrijf acteert in een bijzonder concurrentiële omgeving waar (meestal grotere) concurrenten hevig adverteren en met promoties zwaaien. Hoe kan dit bedrijf - dat teert op een excellente klantenservice - zich duurzaam profileren en hoe moet ze de communicatie met klanten en prospects aanpakken? Vanuit deze strategische vragen bouwden wij een marketingplan op dat heldere en praktische antwoorden gaf. We gaven tips voor een doorgedreven positionering als 'good feel' bedrijf en tekenden een gedetailleerde communicatiestrategie uit die rond de pijlers 'internetmarketing' en 'klantenbelevenis' werd gebouwd.

"Echt aan te bevelen. Een goed doordacht plan die ertoe aanzet om tot nuttige stappen over te gaan."
-- Henk Verdonck (zaakvoerder)

Podopraktijk Geens-Vranken (Zonhoven)

Podopraktijk Geens-Vranken wenst haar volledige communicatiebeleid kritisch onder de loep te nemen, met het oog op een strategische betere basis én een optimalisatie van het marketingbeleid naar klanten en prospects toe. Vooral de website baart momenteel zorgen, evenals de andere digitale communicatietechnieken (zoals SEO en sociale media). Daarnaast willen beide zaakvoerders beter scoren op gespecialiseerde technieken en willen ze nichedoelgroepen beter aanspreken. Er moet op vlak van de communicatie een gedetailleerd plan van aanpak worden uitgeschreven, dat de uit te voeren acties bij Geens-Vranken gedetailleerd in kaart brengt. Het plan moet in de eerste plaats een analyse en audit zijn van de huidige aanpak, en moet daar bovenop concrete verbeterpunten aanreiken.

Differend (Kapellen)

Differend is de nieuwe naam van Vergimmo Reno. Het moederbedrijf Vergimmo heeft de afgelopen jaren werk gemaakt van de groei van haar renovatiepoot. Het management wil deze afdeling nog verder verzelfstandigen en wenst er tevens interieurvormgeving en -inrichting aan toe te voegen. De exacte wijze waarop beide diensten met elkaar en met het nieuwe architectenbureau moeten rijmen is echter nog niet helemaal duidelijk. We hebben nood aan duidelijke en dwingende strategische keuzes op vlak van merk, aanbod en verhaal om een professioneel marketingbeleid voor reno & interieur uit te rollen. Er moet op vlak van het businessmodel en van de communicatie een gedetailleerd plan van aanpak worden uitgeschreven, waarmee Differend haar naambekendheid rond renovatie en interieur in bestaande en nieuwe marktsegmenten opbouwt. Er zal in het marketingplan gefocust worden op kwalitatieve leads, op offerte-ROI en op de meest optimale communicatiemix om met klanten en prospects te communiceren.

"We zouden Desmyttere Marketingadvies aanraden aan elke ondernemer. Zij werken een marketingplan uit waar de focus niet ligt op het plaatsen van dure advertenties maar op een aantal verstandig en kosten effectief gekozen pijlers om rond te werken."
-- Geert Vergauwen, zaakvoerder

Arcor (Ronse)

Accor is een maatwerkbedrijf (beschutte werkplaats) dat zich profileert als een dienstverlenende partner voor industriële toeleveringsbedrijven. Arcor wil haar sales- en marketingbeleid voortaan pro-actiever aanpakken en wil hiervoor een strategisch marketingplan schrijven dat de lijnen voor het marketingbeleid in 2017 uitzet. De doelstellingen waarrond het marketingplan moet worden gebouwd zijn een verhoging van de omzet en meer naambekendheid bij industriële grote bedrijven. Het marketingplan moet in de eerste plaats alle strategische beslissingen op vlak van businessmodel en communicatie bundelen, in kaart brengen en gedetailleerd motiveren. Met het marketingplan als basis zal het management tevens het perfecte draaiboek of werkboek in handen hebben om haar volledige marketingbeleid professioneel te sturen en te implementeren.