Klanten

Onze klanten zijn ondernemers of marketingverantwoordelijken in Vlaamse kmo's. Herkent u zich in één van de onderstaande situaties? Dan staan wij voor u klaar.

  • U lanceert een nieuw bedrijf, project, product of dienst en wilt dit van bij het begin marktgericht aanpakken.
  • U bent een groeibedrijf dat haar marketingbeleid professioneler wil uitbouwen om meer te halen uit bestaande of nieuwe markten.
  • Uw businessmodel of bedrijf is aan een grondige herpositionering toe, en vereist een nieuwe marketingstrategie.

Klanten komen vooral bij ons aankloppen omdat ze méér leads, méér omzet, méér klanten en méér marge willen hebben. Maar ook omdat ze professioneler en consistenter willen communiceren, in plaats van een ad hoc marketingbeleid te voeren. Ze willen vaak ook risico uitsluiten (vooral voor start-ups) door bij het prille begin professioneel naar de markt te gaan. Soms worstelen klanten met hun imago en/of positionering, en zoeken ze een externe adviespartij met ervaring bij het herpositioneren van bedrijven. En heel vaak zoeken ze een extern klankbord en een objectieve partij die ‘onbesmet’ is en met het nodige helicopterzicht nieuwe inzichten en advies kan leveren.

Hieronder vindt u een overzicht van gerealiseerde projecten, de recentste eerst. Doorloop even de lijst om een idee van onze klantenportefeuille te krijgen, of zoek via de rechter navigatiekolom gericht volgens type bedrijf.

Podopraktijk Geens-Vranken (Zonhoven)

Podopraktijk Geens-Vranken wenst haar volledige communicatiebeleid kritisch onder de loep te nemen, met het oog op een strategische betere basis én een optimalisatie van het marketingbeleid naar klanten en prospects toe. Vooral de website baart momenteel zorgen, evenals de andere digitale communicatietechnieken (zoals SEO en sociale media). Daarnaast willen beide zaakvoerders beter scoren op gespecialiseerde technieken en willen ze nichedoelgroepen beter aanspreken. Er moet op vlak van de communicatie een gedetailleerd plan van aanpak worden uitgeschreven, dat de uit te voeren acties bij Geens-Vranken gedetailleerd in kaart brengt. Het plan moet in de eerste plaats een analyse en audit zijn van de huidige aanpak, en moet daar bovenop concrete verbeterpunten aanreiken.

Differend (Kapellen)

Differend is de nieuwe naam van Vergimmo Reno. Het moederbedrijf Vergimmo heeft de afgelopen jaren werk gemaakt van de groei van haar renovatiepoot. Het management wil deze afdeling nog verder verzelfstandigen en wenst er tevens interieurvormgeving en -inrichting aan toe te voegen. De exacte wijze waarop beide diensten met elkaar en met het nieuwe architectenbureau moeten rijmen is echter nog niet helemaal duidelijk. We hebben nood aan duidelijke en dwingende strategische keuzes op vlak van merk, aanbod en verhaal om een professioneel marketingbeleid voor reno & interieur uit te rollen. Er moet op vlak van het businessmodel en van de communicatie een gedetailleerd plan van aanpak worden uitgeschreven, waarmee Differend haar naambekendheid rond renovatie en interieur in bestaande en nieuwe marktsegmenten opbouwt. Er zal in het marketingplan gefocust worden op kwalitatieve leads, op offerte-ROI en op de meest optimale communicatiemix om met klanten en prospects te communiceren.

Arcor (Ronse)

Accor is een maatwerkbedrijf (beschutte werkplaats) dat zich profileert als een dienstverlenende partner voor industriële toeleveringsbedrijven. Arcor wil haar sales- en marketingbeleid voortaan pro-actiever aanpakken en wil hiervoor een strategisch marketingplan schrijven dat de lijnen voor het marketingbeleid in 2017 uitzet. De doelstellingen waarrond het marketingplan moet worden gebouwd zijn een verhoging van de omzet en meer naambekendheid bij industriële grote bedrijven. Het marketingplan moet in de eerste plaats alle strategische beslissingen op vlak van businessmodel en communicatie bundelen, in kaart brengen en gedetailleerd motiveren. Met het marketingplan als basis zal het management tevens het perfecte draaiboek of werkboek in handen hebben om haar volledige marketingbeleid professioneel te sturen en te implementeren.

Soliver (Waregem)

Soliver heeft - als specialist in isolerende beglazing - steeds geteerd op organische via bestaande klanten en markten. Het bedrijf heeft het momenteel echter moeilijk om de omzet te handhaven, en mist de instroom van voldoende nieuwe klanten om de huidige overcapaciteit in te vullen. Het management wil dit counteren door de markt actiever te benaderen, waarbij gerichte marketingacties de voorkeur wegdragen boven het inzetten van een sales manager. Er moet op vlak van het businessmodel en van de communicatie een gedetailleerd plan van aanpak worden uitgeschreven, waarmee Soliver haar naambekendheid bij prospects en in nieuwe marktsegmenten opbouwt. Er zal in het marketingplan tevens gefocust worden op een bijsturing van het prijsverhaal en op een onderscheidender profilering als antwoord op de huidige prijsconcurrentie.

Selftech (Lede)

Selftech (Lede) is een nieuwe en ambitieuze speler in de wereld van zelfbouwpakketten (electriciteit, domotica, ventilatie, sanitair, cv, vloerverwarming en inbraakbeveiliging) voor particulieren. Het bedrijf is een spin-off van Van Cauter Elektrotechnieken, dat zich richt naar de industrie en de non-profit sector. Het management wil haar actuele marketingstrategie strategisch en operationeel verfijnen. De basis voor een succesvolle implementatie in de praktijk wordt het marketingplan, dat als draaiboek voor het volgende werkjaar moet dienen.

Hoornaert Verzekeringen (Brugge)

Kantoor Hoornaert biedt verzekeringsconcepten aan particulieren en professionelen aan. Het bedrijf wil haar marketingbeleid professionaliseren op individueel kantoorniveau, maar zoekt ook grensoverschrijdende partnerships om in deze complexe communicatiemaatschappij rendabele marketing te voeren. Wij tekenden een nieuwe manier van samenwerken met collega's uit de provincie West-Vlaanderen uit die zowel de kantoormarketing ten goede komt als nieuwe partnermogelijkheden schept. 

BAOhouse (Antwerpen)

Boahouse is een start-up binnen de wereld van de ecologische, modulaire, betaalbare en duurzame woningbouw. Het bedrijf heeft een bijzonder innovatief concept ontwikkeld, waarmee ze de nationale en Europese markt van projectontwikkelaars wil benaderen. Ze wil bij hen een verhaal van ‘het nieuwe bouwen’ en ‘ecologische projectontwikkeling’ brengen binnen de marktsegmenten van studentenhuisvesting, kleine appartementen en zorgwoningen. Er werd op vlak van de communicatie een gedetailleerd plan van aanpak uitgeschreven, waarmee Boahouse haar naambekendheid in de diverse marktsegmenten binnen de projectontwikkelaars kan opbouwen. Er werd in het marketingplan gefocust op kwalitatieve leads of introducties en op een optimalisatie van de huidige communicatiemix.

Bruyninckx vastgoed (Turnhout)

Bruyninckx vastgoed is al jarenlang een Century21-kantoor. Het kantoor wou op haar individueel niveau een toekomstplan uittekenen om haar positie in de regio Turnhout te versterken. Vooral de opzet van een eigen website en de lancering van nieuwe communicatietechnieken kregen veel aandacht in het marketingplan. Finaal werden ook acties ontwikkeld om de verhuis naar een nieuwe locatie te communiceren.

EDC (Kapellen)

EDC is een bemiddelingsbureau voor koppels die gaan scheiden. Deze scheidingsconsulenten gaan hun structuur en aanpak uitbreiden in Vlaanderen, en zochten hiervoor een professionele en ondersteunende marketingstrategie. Wij hebben hun verhaal op scherp gezet en tekenden een gedetailleerde communicatiestrategie uit die zowel online als offline technieken bevat. 

Hoebeke (Geraardsbergen)

Jo Hoebeke runt een speciaalzaak met gereedschap voor beroep, hobby en tuin, met Makita als belangrijkste merk. Het bedrijf opereert in een steeds dynamischer wordende concurrentiële omgeving, waarbij het maken van de juiste strategische keuzes cruciaal wordt voor een ontwikkelen van een duurzame en rendabele business. Prioritaire potentiële keuzes zijn meer focus op machines & service, meer aandacht voor de duurdere stukken én meer segmentatie naar specifieke doelgroepsegmenten. Een strategische oefening met een extern marketingadviseur moet leiden tot een vernieuwd bedrijfsverhaal dat Hoebeke sterker in de markt positioneert.