Klanten

Onze klanten zijn ondernemers of marketingverantwoordelijken in Vlaamse kmo's. Herkent u zich in één van de onderstaande situaties? Dan staan wij voor u klaar.

  • U lanceert een nieuw bedrijf, project, product of dienst en wilt dit van bij het begin marktgericht aanpakken.
  • U bent een groeibedrijf dat haar marketingbeleid professioneler wil uitbouwen om meer te halen uit bestaande of nieuwe markten.
  • Uw businessmodel of bedrijf is aan een grondige herpositionering toe, en vereist een nieuwe marketingstrategie.

Klanten komen vooral bij ons aankloppen omdat ze méér leads, méér omzet, méér klanten en méér marge willen hebben. Maar ook omdat ze professioneler en consistenter willen communiceren, in plaats van een ad hoc marketingbeleid te voeren. Ze willen vaak ook risico uitsluiten (vooral voor start-ups) door bij het prille begin professioneel naar de markt te gaan. Soms worstelen klanten met hun imago en/of positionering, en zoeken ze een externe adviespartij met ervaring bij het herpositioneren van bedrijven. En heel vaak zoeken ze een extern klankbord en een objectieve partij die ‘onbesmet’ is en met het nodige helicopterzicht nieuwe inzichten en advies kan leveren.

Hieronder vindt u een overzicht van gerealiseerde projecten, de recentste eerst. Doorloop even de lijst om een idee van onze klantenportefeuille te krijgen, of zoek via de rechter navigatiekolom gericht volgens type bedrijf.

Joris (Kapellen)

Joris is de nieuwe merknaam voor Jan Joris Tuinarchitectuur. Na de uitstap van vader Jan Joris heeft de volgende generatie reeds hard gewerkt om het bedrijf uit te bouwen tot een belangrijke speler in het residentiële segment, met hubs in Kapellen en Sint-Martens-Latem. Voor de toekomst ligt de grootste uitdaging in het schaalbaar maken van het businessmodel, waarbij een nieuwe hub in Overijse en een voet-aan-grond via een pop-up in Knokke op de kalender staan. Een nieuwe en vernieuwende marketingaanpak moet dit proces ondersteunen en versnellen. Wij schreven hiervoor het draaiboek uit.

Connect2Safety (Wevelgem)

Connect2Safety is gespecialiseerd in electronica voor brandbeveiliging. Ze treedt als distributeur of agent op voor gerenommeerde buitenlandse merken. De zaakvoerder wou opstappen van de té enge salesbenadering om de producten in de markt te zetten. Tevens zocht hij een betere manier om de eindmarkt te benaderen via sales & marketing. Wij schreven een gedetailleerd marketingplan uit dat helemaal rond de behoeften van de eindklant werd geschreven, en dat het bedrijf toeliet om voortaan op een minder technische en minder push-manier met de markt te communiceren.  

Groot Vleeshuis (Gent)

Het Groot Vleeshuis is een initiatief van de provincie Oost-Vlaanderen en een plaats in de Gentse binnenstad waar Oost-Vlaamse streekgerechten kunnen worden gekocht. Na enkele jaren stelt het management zich existentiële vragen over de strategie achter het Groot Vleeshuis. Wij voerden een audit van de lopende en toekomstige strategie uit en gaven praktische adviezen ter optimalisatie van de marketingstrategie. 

Van Gossum (Scherpenheuvel)

Bjorn Van Gossum is een bouwprofessional die zich in Vlaams-Brabant de eerste zelfbouwcoach mag noemen. In de snelgroeiende markt van zelfbouw wil hij klanten op weg zetten naar de juiste keuze en naar een professionele uitvoering. Dit, gecombineerd met een uniek bouwcontainer-concept, moet hem op korte termijn lanceren in de regio. Wij deden naamvoorstellen, schreven het businessmodel uit en penden een professioneel communicatieplan uit.

Een nieuw concept, zware materie, zoveel om rekening mee te houden... Hoe begin je eraan? Wat mag je zeker niet vergeten? Zoveel vragen... Door de begeleiding van Desmyttere kregen wij een beter beeld over dit nieuwe concept en hoe we dit willen in de markt brengen. Ze begeleiden ons van a tot z in deze materie. Zelfs na de uitwerken van ons plan, kan je nog steeds op hun rekenen!
- Bjorn Van Gossum, zaakvoerder

Coppens (Aalst)

Coppens is een bouwbedrijf, gespecialiseerd in staalbouw. Dit verhaal van focus werd tijdens een strategische oefening scherper gesteld. Hierop volgend schreven we een gedetailleerd communicatieplan uit om het bedrijf weer helemaal actueel te plaatsen op vlak van communicatie met prospects, klanten en stakeholders. In deze oefening was een belangrijke plaats weggelegd voor de online communicatie.

Madena (Geel)

Madena heeft in de afgelopen 5 jaar succesvol de stap gezet van een kapsalongroep naar een haarkliniek met geïntegreerde kapsalons. Wij schreven hiervoor in 2012 het marketingplan uit. De haarkliniek groeit fors en wil in de komende jaren nieuwe vestigingen openen in Vlaanderen, waarbij Antwerpen (Berchem) de volgende locatie wordt. Maar hoe zet je een nieuwe haarkliniek buiten de bestaande regio in de markt? Alle antwoorden op deze vraag staan in het marketingplan dat we recent voor hen uitschreven.

Stijn Voet (Brugge)

Stijn Voet is een ervaren vastgoedmakelaar die de afgelopen 20 jaar zijn strepen heeft verdiend binnen een vooraanstaande vastgoedgroep. Stijn gaat voortaan zelfstandig en onder eigen naam naar de markt. We schreven voor hem een gedetailleerd marketingplan uit om zijn nieuwe kantoor in de markt te plaatsen. We bepaalden de merknaam en de huisstijlstrategie, schreven de online marketing aanpak uit en tekenden alle offline acties uit.

View (De Pinte)

View is een nieuw bedrijf van BAKU, een Profel-specialist in ramen en deuren met 5 showrooms in Oost- en West-Vlaanderen. In het vorige marketingplan (2013) legden we de fundamenten voor de opstart van een interne innovatieve afdeling, BAKU New Generation. Dit interne initiatief is nu verzelfstandigd tot een nieuwe vennootschap onder de merknaam VIEW die ramen met minimale profielen op de Belgische markt zal verkopen. Om het nieuwe bedrijf succesvol te lanceren naar architecten, bouwbedrijven en particulieren schreven we een praktisch marketingplan of stappenplan uit. 

Houtland (Dendermonde)

Houtland is een fabrikant en groothandel van tuinhout. Het bedrijf draait goed, maar het management beseft dat marketing niet langer ad hoc kan worden aangepakt. Een marketingplan moet de basis leggen voor een consistente en planmatige aanpak van marketing, inclusief budgettering en dashboard met resultaatmeting. Ook de opstap van website naar webshop vereiste speciale aandacht binnen deze strategische oefening.

Onze marketingsstrategie werd grondig herbekeken en bijgeschroefd op verschillende niveau's. Finaal werd er een individueel advies verleend dewelke bruikbaar en gemakkelijk werkbaar was.
- Vanity Jacobs, zaakvoerster

Marie-Marie (Antwerpen)

Marie-Marie is een speciaalzaak voor bed- en badlinnen. Het bedrijf heeft de switch gemaakt naar bricks & clicks: de bestaande winkel werd uitgebreid met een webshop. Om deze omnichannel-strategie te ondersteunen moest een gedetailleerd marketingplan worden uitgeschreven die alle ondersteunende en omringende acties in kaart brengt. Het marketingplan dient tevens als draaiboek om de interne marketingorganisatie op scherp te zetten.