Klanten

Onze klanten zijn ondernemers of marketingverantwoordelijken in Vlaamse kmo's. Herkent u zich in één van de onderstaande situaties? Dan staan wij voor u klaar.

  • U lanceert een nieuw bedrijf, project, product of dienst en wilt dit van bij het begin marktgericht aanpakken.
  • U bent een groeibedrijf dat haar marketingbeleid professioneler wil uitbouwen om meer te halen uit bestaande of nieuwe markten.
  • Uw businessmodel of bedrijf is aan een grondige herpositionering toe, en vereist een nieuwe marketingstrategie.

Klanten komen vooral bij ons aankloppen omdat ze méér leads, méér omzet, méér klanten en méér marge willen hebben. Maar ook omdat ze professioneler en consistenter willen communiceren, in plaats van een ad hoc marketingbeleid te voeren. Ze willen vaak ook risico uitsluiten (vooral voor start-ups) door bij het prille begin professioneel naar de markt te gaan. Soms worstelen klanten met hun imago en/of positionering, en zoeken ze een externe adviespartij met ervaring bij het herpositioneren van bedrijven. En heel vaak zoeken ze een extern klankbord en een objectieve partij die ‘onbesmet’ is en met het nodige helicopterzicht nieuwe inzichten en advies kan leveren.

Hieronder vindt u een overzicht van gerealiseerde projecten, de recentste eerst. Doorloop even de lijst om een idee van onze klantenportefeuille te krijgen, of zoek via de rechter navigatiekolom gericht volgens type bedrijf.

MOOV (Belsele)

MOOV is de nieuwe merknaam van podoloog Kim Segers. Na enkele jaren als zelfstandig podoloog te hebben gewerkt wou Kim zijn praktijk naar een hoger niveau tillen. We hebben eerst het businessmodel meer op maat van de markt en de marktbehoeften gezet, wat leidde tot de keuze voor een nieuwe merknaam. Daarna adviseerden we Kim en zijn partner hoe ze hun communicatiebeleid concreet konden verbeteren om meer leads en meer klanten uit de markt te halen.

Labo Dewitte (Lokeren)

Labo Dewitte wou met ons adviesbureau een nieuwe strategische marketingoefening doen die rond één concete vraag draaide: 'Hoe verbeteren we de manier waarop we met tandartsen en tandartsenpraktijken communiceren doorheen het jaar?'. Met andere woorden: het bedrijf wou haar CRM-beleid (Customer Relations Management) drastisch verbeteren teneinde de kwaliteit van de dienstverlening naar een hoger niveau te krikken. We schreven een marketingplan uit dat rond 6 concrete marketing- en CRM-projecten werd gebouwd.

Prikcentrum Maenhout (Waregem)

Prikcentrum Maenhout is een nieuwe initiatief van Labo Maenhout, een toonaangevend labo voor bloedonderzoek. Om de service naar huisartsen en specialisten toe te verbeteren wil het bedrijf investeren in diverse prikcentra. Maar hoe zet je zo'n centrum in de lokale markt? Hoe motiveer je huisartsen om door te sturen naar het prikcentrum? En hoe bouw je een relatie met lokale medische specialisten en stakeholders uit? Op die vragen gaf het marketingplan een duidelijk antwoord.

Top Printing (Zele)

Top Printing is de verzamelnaam van enkele grafische bedrijven en is ontstaan uit meerdere overnames. Bovendien wil het bedrijf dit jaar starten met de uitbouw van een online bestelsite. We pakten beide uitdagingen aan en kwamen tot een concreet adviesrapport dat rond één unieke merknaam werd geschreven en die een stappenplan bevatte om de online bestelsite in de markt te zetten. We hebben het marketingplan tevens in lijn gezet met de verkooporganisatie (3 man) zodat sales en marketing dezelfde commerciële taal spreken.

Vens Schilderwerken (Waasmunster)

Vesn Schilderwerken is de nieuwe merknaam die is ontstaan uit het merk 'Kurt Vens'. Beide zaakvoerders wilden een professioneler imago uitstralen en hadden de ambitie om beter aan te sluiten bij de B2B-markt. We hebben het businessmodel grondig geaudit en gaven concreet advies om de branding van het bedrijf te verbeteren. Aansluitend werkten we het marketingplan af met inbegrip van 10 marketingprojecten die leads, offertes en omzet moeten opleveren bij zowel particulieren als KMO's.

Callens & Emk (Waregem)

Callens is gespecialiseerd in temperatuurcontrole (warmte of koeling) binnen industriële productieprocessen. Zij bieden hiervoor engineering, installatie en after-service aan. Met de komst van een marketingverantwoordelijke drong zich tevens een marketingvisie en marketingplan op. Het management wou meteen enkele strategische veranderingen doorvoeren, naast het uittekenen van een gedetailleerd communicatieplan dat als werkboek voor de marketing manager moest dienen. Finaal heeft het marketingplan de interne marketeer aan het werk gezet en fungeerde het als draaiboek voor het nieuwe reclamebureau.

Covera Packaging (Hoboken)

Covera is een groothandel in harde plastiek verpakking. Het bedrijf investeerde tot op vandaag nauwelijks in marketing en communicatie. De komst van innovatieve producten en oplossingen dwingt echter om beter uit de hoek te komen op communicatievlak. Om sturing en visie te geven aan de acties schreven we eerst het marketingplan uit, waarbij we bijzondere focus hadden voor de marktontwikkeling in Nederland voor één specifieke leverancier. Daarna coachten we het management bij de vermarkting van het Nederlandse project en van het marketinplan.

Xtra Interim (Kapellen)

Xtra Interim is een snelgroeiend interimbedrijf dat tevens vernieuwende HR-diensten aanbiedt. Het management wou afstappen van de ad hoc benadering van marketing en de overload aan strategische documenten die onvoldoende in de praktijk werden omgezet. Dit moest plaats ruimen voor een gedetailleerd marketingplan dat de lijnen voor de volgende 2 à 3 jaar uitzet. We schreven het marketingplan uit en vertaalden het naar concrete marketingprojecten die naadloos in de huidige organisatie werden ingebed.

Hexia (Wevelgem)

Hexia is een vastgoedpromotor, gespecialiseerd in appartementsbouw. Het management wou haar marketingbeleid duidelijker vorm geven om op die manier consistent en professioneel met klanten en prospects te communiceren. Wij schreven een gedetailleerd marketingplan uit met bijzondere focus op digitale marketing en op de manier waarop nieuwe projecten in de lokale markt worden gepromoot.

Joris (Kapellen)

Joris is de nieuwe merknaam voor Jan Joris Tuinarchitectuur. Na de uitstap van vader Jan Joris heeft de volgende generatie reeds hard gewerkt om het bedrijf uit te bouwen tot een belangrijke speler in het residentiële segment, met hubs in Kapellen en Sint-Martens-Latem. Voor de toekomst ligt de grootste uitdaging in het schaalbaar maken van het businessmodel, waarbij een nieuwe hub in Overijse en een voet-aan-grond via een pop-up in Knokke op de kalender staan. Een nieuwe en vernieuwende marketingaanpak moet dit proces ondersteunen en versnellen. Wij schreven hiervoor het draaiboek uit.