7 trends in content marketing

Elk jaar vindt in Cleveland (USA) Content Marketing World plaats, de wereldwijde hoogmis voor content marketeers. Gelukkig hoef ik mij niet te verplaatsen om toch deel uit te maken van de duizenden marketeers die zich komen laven aan de kennis van de experten. Dankzij de vele content marketing die voor, tijdens en na het congres wordt verspreid kan ik mij een perfect beeld vormen van de trends op vlak content marketing. Lees mijn top 7.

Lees meer

Geschreven door Peter Desmyttere in Content marketing.

Zo haal je meer uit bestaande klanten

Welke ondernemer of KMO droomt niet van het maximaliseren van de inkomsten en van een grotere winstgevendheid? Kostenbeheersing, productinnovatie, meer sales en marketing, … zijn veelgebruikte technieken in een streven naar meer omzet en winst. De meest voor de hand liggende wordt echter vaak vergeten: meer verkopen aan bestaande klanten!

Lees meer

Geschreven door Peter Desmyttere in Klantenbelevenis.

Ga in een andere vijver vissen, en verhoog uw prijzen

Een relatie met een klant loopt - helaas - niet altijd over financieel rendabele rozen. Elk bedrijf verzeilt vroeg of laat in een situatie waarin verder investeren in een klant of in een klantensegment zo onrendabel wordt, dat stoppen de enige optie is.

Lees meer

Geschreven door Peter Desmyttere in Prijsstrategie.

Werkt verplichte reclame?

Adblockers zijn al enige tijd erg populair bij gebruikers van Facebook. Ze zorgen ervoor dat de gebruiker veel (storende) advertenties niet te zien krijgt.

Lees meer

Geschreven door Peter Desmyttere in Reclame.

Een winkeldeur hoeft niet open te staan (en bespaart 39% energie)

Recent trok een bijzonder onderzoeksresultaat mijn aandacht. Eandis een Stadslab2050 kwamen tot de conclusie dat retailers hun winkeldeur met een gerust hart gesloten mogen laten. De stelling ‘klantvriendelijkheid primeert boven energiezuinigheid’ gaat dus niet langer op. Zeker op koude, killige, gure of regenachtige dagen kan dit onderzoeksresultaat een hart onder de riem zijn voor wie liever met de deur dicht werkt.

Lees meer

Geschreven door Peter Desmyttere in Klantenbelevenis.

Al eens gedacht aan verkopen via bol.com?

Een recente opdracht in de bouwsector deed op kantoor onze wenkbrauwen fronsen. In opdracht van een materialenfabrikant deden we kort onderzoek naar het aankoopgedrag bij zijn klanten en prospecten, allemaal Vlaamse aannemers in de bouw. Wat bleek: meer dan de helft bestelt haar bouwmateriaal via bol.com en niet meer via de professionele en vaak gespecialiseerde Vlaamse toeleverancier.

Lees meer

Geschreven door Peter Desmyttere in Businessmodel.

Legt Facebook een bommetje onder de bedrijfspagina?

Facebook-gebruikers in Slovakije, Servië en Sri Lanka zijn momenteel de basis voor een experiment van Facebook. Zij krijgen op hun tijdlijn geen organische updates van bedrijven (de zogenaamde Pagina's) meer te zien. Deze updates zijn er nog wel, maar ze staan op een andere plek in Facebook. Als u dus als ondernemer of marketeer updates op uw bedrijfspagina plaatst in deze landen, dan krijgen uw fans deze updates niet meer te zien. Tenzij ... u ervoor betaalt.

Lees meer

Geschreven door Peter Desmyttere in Internet.

Zo begin je vandaag al met GDPR

De nervositeit rond de GDPR-wetgeving stijgt. Er zijn momenteel per week meer info-avonden rond het onderwerp dan er voetbalwedstrijden zijn en de eerste GDPR-consultants zijn aan de slag gegaan. Voor wie niet bij de pakken wil blijven zitten heb ik 2 concrete voorbeelden hoe je vandaag al werk kunt maken van GDPR.

Lees meer

Geschreven door Peter Desmyttere in Internet, Reclame.

Privacy in het winkelpunt: vergeet het maar

Het is weer crisis bij de privacy-watchers. Telenet meldt dat ze voortaan reclameblokken op maat van je winkelgedrag gaat aanbieden. Beeld je in: je koopt bij Vandenborre een koffie-apparaat, Vandenborre geeft je gegevens door aan een dataverwerkingsbedrijf die het op haar beurt aan Telenet bezorgt.

Lees meer

Geschreven door Peter Desmyttere in Klantenbelevenis.

Glazendiscussie bij AB InBev is mooi staaltje marketing

Deze week stond de wereld van bierdrinkend België op z’n kop. Cafégangers zijn ontgoocheld en cafébazen schreeuwen hun ongenoegen uit. Reden: de ribbeltjesglazen (het ribbeke) verdwijnt als bierglas voor het merk Stella Artois. Voortaan mag een Stella enkel nog geschonken worden in een ‘boerke’ of in een ‘kelkglas’.

Lees meer

Geschreven door Peter Desmyttere in Reclame.