De marketing-eindejaarslijstjes

10-12-2012

De top 100, de allergrootste lijst, de tijdloze, de grootste favorieten … de eindejaarslijstjes vliegen ons opnieuw om de oren. Vooral radiozenders kunnen er wat van. Niets belet u om ook eindejaarslijstjes op te stellen.

Duik in Google Analytics. Zoek naar de 10 zoekwoorden die het meeste bezoekers hebben opgeleverd. Wat waren de dagen waarop uw website meest bezocht werd? Welke woorden werden het vaakst ingetikt in het eigen zoekveld op de website en vonden de mensen dan ook wat ze zochten? Welke nieuwsbrieven werden het meest geopend? Op welke Facebook-update van het voorbije jaar kreeg u de meeste likes? Stel u ook telkens de vraag: “hoe kwam dit?”. Het zal u helpen om het in 2013 nog beter te doen. Geen idee waar u moet beginnen? Dan moet u zeker de marketingopleding Maak uw marketing meetbaar in juni 2013 volgen.

Wij deden ook de test. Deze artikels van dit jaar werden op onze marketingblog het vaakst gelezen:

  1. The Mercedes House Brussels neemt een topchef in huis
  2. Bpaid: nieuwe betaalkaart van Bpost voor webshops
  3. Is onze privacy in goede handen op sociale media?
  4. Center Parcs breekt met oude reclame en zet buurman met borsten in
  5. Wat maakt een beursstand succesvol? (fotoreportage)
  6. Heeft de klassieke boekenuitgeverij nog een toekomst?
  7. Meisje van 4 trekt van leer tegen Lego
  8. Waarvoor staat de 'I love water'-reclame nu eigenlijk?
  9. De nieuwe Timeline van Facebook voor bedrijven: 10 belangrijke wijzigingen
  10. Onmisbare Google tools voor marketeers

Er werd gemeten tot en met 10 december. Het is voor een stuk logisch dat berichten van begin dit jaar meer kans hebben gehad om meer gelezen te worden.

We delen ook graag de top-5 van verzonden marketingtips die het meest werden geopend:

  1. Durf afscheid nemen
  2. Hou Google+ in de gaten
  3. Doe iets
  4. Locatie, locatie, locatie
  5. Zeg mij hoe uw deur opengaat

Niet toevallig dat deze nieuwsbrieven het vaakst werden geopend. Hoe dat precies komt, leert u op de marketingopleiding Overtuigende e-mailmarketing (maart 2013). Toe te voegen aan uw verlanglijstje voor 2013?

Geschreven door Michiel Destoop in Internet.