Ons opleidingenprogramma voor het voorjaar 2013 staat online

06-11-2012

Desmyttere Marketingadvies organiseert opleidingen waaraan u als ondernemer of manager iets hebt. Concreet afgestemd op uw situatie, vraag of sector. Waarmee u een professioneel marketingbeleid uitstippelt dat uw bedrijf ook concrete resultaten oplevert. Vanaf 2013 bieden wij u een nieuwe formule aan. U heeft de keuze uit 10 onderwerpen die elk een thema uit de marketing behandelen of 4 marketingopleidingen die toegespitst zijn op één bepaalde sector.

Dit is ons programma voor het voorjaar 2013:

Netwerken: het nieuwe prospecteren (22-01-2013)

Als ondernemer mag u nooit teren op uw huidige klantenbestand. U hebt een continu instroom van nieuwe klanten nodig. Daarbij gaat veel tijd en energie naar het zoeken en contacteren van prospects via koude prospectie of ‘cold calling’. Dat is iets dat weinigen graag doen. Door een beroep te doen op de kracht van uw netwerk kan u een leger van ambassadeurs creëren die op een continue basis nieuwe klanten aanbrengen.

Meer info en inschrijven

Positioneer u weg van de concurrent (19-02-2013)

Waarom vinden afnemers het ene merk of bedrijf beter dan de rest? Omdat ze er een betere ervaring mee hebben, of omdat ze het als ‘anders’ percipiëren ten opzichte van een ander merk. Bij het laatste heeft de ene zich beter gepositioneerd in het brein van de afnemer dan de andere. En dat is een techniek die elke ondernemer kan leren.

Meer info en inschrijven

Marketingtips voor winkeliers (5-03-2013)

Detailhandelaars moeten zich steeds meer onderscheiden van de concurrentie, om niet te verzinken in de grijze massa. En dat lukt niet meer alleen met een leuke collectie, met creatieve marketingcampagnes of met een uitstekende service. De som van marketingsucces ligt in vele acties en beslissingen.

Meer info en inschrijven

Overtuigende e-mailmarketing (21-03-2013)

E-mailmarketing lijkt een evidente zaak: het is gemakkelijk, snel, direct en goedkoop. In de uitwerking ervan struikelen echter heel wat bedrijven. Technisch blijkt het toch niet zo eenvoudig om meer dan 2000 mails ineens te versturen. Er worden onderwerpregels geschreven die niemand uitnodigen om de e-mails te openen. De lijn tussen promomails en spam lijkt bij veel bedrijven bijzonder dun. En hoe maakt u een nieuwsbrief waar ontvangers naar uitkijken?

Meer info en inschrijven

De doelgroep: verdeel en heers (16-04-2013)

Ondernemers maken vaak de fout om de ganse doelgroep op dezelfde manier te benaderen. Terwijl niet elk klantensegment of elke klant dezelfde behoefte heeft. We moeten onze doelgroep dus verdelen in gelijkgestemde groepen, of ‘segmenteren’ zoals dat in het marketingjargon heet. Het resultaat? U gaat uw aanbod en communicatie perfect afstemmen op de behoefte van elk klantensegment.

Meer info en inschrijven

Dé referentie in uw sector via online technieken (14-05-2013)

U ziet het vaak. Klik op ‘Nieuws’ op een bedrijfswebsite en het eerste en enige bericht dat er staat, is een artikel van 2 jaar oud met als titel ‘Welkom op onze nieuwe site’. Nochtans tovert dit onderdeel uw website om tot een krachtige magneet. Google smult van de nieuwe inhoud en de unieke woordcombinaties. Uw klanten krijgen een reden om uw site vaker te bezoeken. U bouwt aan een online reputatie waardoor journalisten u om een reactie over een nieuwsfeit vragen. “Content marketing” of “inbound marketing” zijn daar nu de hippe termen voor.

Meer info en inschrijven

Marketing voor coaches & consultants (28-05-2013)

Coaches en consultants zijn er te kust en te keur. Maar hoe overleef je in dit rijke aanbod aan professionals, die elk hun plaatsje op de markt willen veroveren? En hoe maak je een (niet tastbaar) adviesaanbod dat aantrekkelijk is voor klanten? Want je kunt niet 1 kilo advies verkopen... Peter Desmyttere was in 1994 de allereerste marketingadviseur voor ondernemers in Vlaanderen. U leert op deze avond van zijn ervaring, successen en mislukkingen.

Meer info en inschrijven

Maak uw marketing meetbaar (13-06-2013)

Is het wel nodig dat ik nog een advertentie plaats? Welke mailings moet ik sturen? Wat doen bezoekers op mijn website? Wat leveren al mijn marketinginspanningen mij nu werkelijk op? U vroeg het zich ongetwijfeld al af. Marketing is investeren, zowel in budget als in kostbare tijd. U wilt dan ook resultaat zien van al die inspanningen. En bijsturen waar nodig, want meten is weten en gissen is missen.

Meer info en inschrijven

Geschreven door Mieke Braem in Opleiding & events.