Vrouwen staan open voor verleiding

27-11-2012

Vrouwen zijn voor veel bedrijven een aantrekkelijke doelgroep. Logisch ook, want in de meeste gezinnen is de vrouw des huizes diegene die de aankoopbeslissingen initieert, stuurt, motiveert of neemt. Tupperware of Victoria juwelen, die via homeparties hun producten aanprijzen en demonstreren, zijn maar twee voorbeelden van bedrijven die er in slagen om op een succesvolle manier vrouwen samen te brengen en te verleiden met hun producten.

Ladies at the Movies

Denk ook aan Ladies at the movies, al jaren een vaste waarde voor de vrouwelijke cinemafanaten. Een duidelijk en eenvoudig concept dat werkt: elke maand organiseert Kinepolis een avondje cinema enkel en alleen voor vrouwen. Maar het concept biedt méér dan een film in première. De dames ontvangen ook een goodiebag, er is animatie voorzien en ze krijgen een glaasje aangeboden op een leuke netwerkreceptie. Tot slot: verschillende partners ondersteunen het initiatief met typisch vrouwelijke producten.

Als vrouw krijg ik wel vaker uitnodigingen om samen met vriendinnen actief deel te nemen aan een vrouwenavond. Zo nodigt Cavalicious mij uit om als VIP hun cava te proeven op de beurs Mega Vino. En voor mijn kerstinkopen word ik bij Villeroy en Boch aangetrokken met een glaasje bubbels. Want ladies en bubbels horen duidelijk samen, of niet?

Ook wij werken bij onze klanten aan vrouwvriendelijke marketingconcepten. Zo organiseert Spiers Slaap uit Oostakker deze week een Ladies Night in zijn slaapwinkel. Naast een presentatie van bedlinnen en serviezen kunnen vriendinnen onder het genot van een drankje genieten van een modeshow, een kookdemonstratie en voetreflexologie.

 

Uw concept, vrouwen en slimme marketing: is het ook een gouden combinatie?

Geschreven door Mieke Braem in Klantenbelevenis.